MFA

Mitmeastmeline autentimine ja parooli lähtestamine

Teie kontode turvalisuse tõstmise jaoks on vajalik seadistada mitmeastmeline autentimine (MFA - Multi-Factor Authentication) ning iseseisvalt parooli lähtestamise võimalus (SSPR- Self-Service Password Reset). 

Mitmeastmeline autentimine (MFA) on turvameede, mis aitab kaitsta sinu kontot. See tähendab, et sisselogimiseks pead kasutama rohkem kui ühte viisi oma isiku tõendamiseks. Tavaliselt hõlmab see kahte või enamat järgmistest:

  1. Mida sa tead: Näiteks parool või PIN-kood.
  2. Mida sa omad: Näiteks mobiiltelefon, kuhu saadetakse kood, või turvamärk.
  3. Mis sa oled: Näiteks sõrmejälg või näotuvastus

Kui logid sisse, pead sisestama oma parooli ja seejärel kinnitama oma isikut teise meetodiga, näiteks sisestades telefonile saadetud koodi. See teeb sinu konto palju turvalisemaks, sest isegi kui keegi saab teada sinu parooli, ei saa ta ilma teise autentimismeetodita sisse logida.

Registreeri oma konto mitmeastmelise autentimise ja parooli lähtestamise jaokslink opens on new page

Selleks on vaja esimese tegevusena registreerida sinu koolikonto (eesnimi.perenimi@rak.eelink opens on new page) nt sinu telefoni number ja/või lisada omale Microsoft Authenticator rakendus.

Lisa oma telefoni number ja/või registreeri Microsoft Authenticator rakendus. 

Soovituslik on lisada mõlemad.Vajad seda oma kontole ligipääsuks väljaspool koolimaja. 


Registreeri mitmeastmeline autentimine vajutades siialink opens on new page 
 

Vaata kuidas lisada Microsoft Authenticator rakendustlink opens on new page

Vaata kuidas lisada telefoni numberlink opens on new page 
 

Mõisted

Mitmeastmeline autentimine - mitmeastmelisel autentimisel kasutatakse vähemalt kahte erinevat tüüpi identsustõendiga autentimist nt: parool + SMS, parool + Microsoft Authenticator rakendus.

Parool – salasõna, millega senini kontole logisid.

Microsoft Authenticator – tasuta rakendus, mis aitab teil sisse logida oma töökontole.

Parooli lähtestamine - protsess, mille käigus kasutaja loob uue parooli, kui ta on oma vana parooli unustanud või kaotanud.

KKK - Korduma kippuvad küsimused 

Mul jäi telefon koju ja/või ma ei saa kasutada rakendust ega SMS koodi. Kas ma ei saagi oma kontole ligi? 
Koolimaja arvutiklassides ja Wifi võrku kasutades kaheastmelist autentimist ei küsita.

Mis on mitmeastmeline autentimine ja miks on see vajalik?
Mitmeastmeline autentimine (MFA) lisab sisselogimisprotsessile kaitsekihi. Kontodele või rakendustele juurdepääsemisel läbivad kasutajad täiendava identiteedikontrolli (nt sõrmejälje skannimine või telefoni teel saadud koodi sisestamine).

Juhul kui küberkurjategijad on saanud omale teie parooli, siis sellest veel ei piisa, et teie konto üle võtta. Vajalik on veel üks samm teie kasutaja autentimiseks. 

Olemuselt on MFA sarnane justkui logiksite internetipanka või Tahvlisse. Sel juhul on teie teine autentimisviis füüsiline ID-kaart + kood, teie telefon ja mobiili ID + kood või teie telefon ja Smart ID + kood. 

Mul ei ole nutitelefoni, kas siis pean ka tegema? 
Jah, mitmeastmelist autentimist on võimalik teha ka mitte nutitelefoniga ehk tavalise nuputelefoniga. Sel juhul kasutatakse autentimiseks SMS koodi. 

Kas pean iga kord mitu koodi sisestama? 
Ei. Turvalistel ja usaldusväärsetel seadmetel (nt teie arvuti) on võimalik sisselogimine kinnitada 30 päevaks.

Kuidas saan oma andmeid näha ja registreerida? 
Oma andmed saad registreerida siin: https://aka.ms/mysecurityinfolink opens on new page

Kas ma pean oma parooli muutma?
Ei, oma parooli ei pea muutma. Saad seda soovi korral teha.

Kuidas saan oma parooli lähtestada/muuta? 
Oma parooli saad muuta siin. https://aka.ms/mysecurityinfolink opens on new page 
Kui oled oma konto parooli unustanud saad seda teha siin: https://aka.ms/ssprlink opens on new page

Milline on kõige tõhusam autentimismeetod?
Kõige soovituslikum oleks rakendada mõlemad autentimismeetodid, nii SMS kui ka Microsoft Authenticator rakendus. IT-osakonna soovitus on  kasutada Microsoft Authenticator rakendust ja SMS meetodit kasutada juhul kui telefonis puudub internet.

Kas saan MFA-d kasutada mitme seadmega?
Jah, saate seadistada MFA mitmes seadmes, näiteks nii oma telefonis kui ka tahvelarvutis.

Kuidas muuta oma autentimismeetodit?
Logige sisse oma Microsofti konto turbesätetesse ja valige uus autentimismeetod, mida soovite kasutada. https://aka.ms/mysecurityinfolink opens on new page

Abistavad materjalid:

Vaata, Microsofti poolt loodud infovideot MFAstlink opens on new page

Levinud probleemid töö- või koolikonto kaheastmelise kontrollimisegalink opens on new page

Avaldatud 27.08.2025. Viimati muudetud 27.08.2025.